Most hétvégére esik augusztus első szombatja. És mi van minden hónap első szombatján? ...hát elég sok minden, de ebben az esetben a Cars and Coffee-ra gondoltam. "Ammegmi?"-kérdezheti most bárki teljesen jogosan.
A mai kirándulás/program ott gyökerezik, hogy kb. 1-2 éve az Index.hu-n volt egy videó, amiben a két Totálcar-os srác Los Angelesben elmegy egy autós találkozóra, és hüledeznek, hogy mi mindent látnak ott. Megkapott, amit a videóban láttam, hogy a rendezvény teljesen spontán jellegű, önkéntes, az autó tulajdonosok "csak úgy" mennek ki, nincs beugró, és mégis odavágja az eddigi legjobb autóshowt is, amin eddig voltam.
Hát ez a Cars and Coffee. Egy USA szerte megrendezett autós találkozó (már kezd Európába is bejönni), aminek a dallasi összejövetelét minden hónap első szombatján reggel 8 órai kezdéssel rendezik Plano-ban. Az esemény a honlapjuk szerint 8-12 ig tart, de gyakorlatilag 10:30-ra már szinte mindenki hazamegy, úgyhogy az egyik fontos konklúzió az volt, hogy akit ez a rendezvény érdekel, tényleg jöjjön ki 8:00-ra, mert nem lesz ideje körbenézni sem. Mi 9:30-ra értünk oda, de a tömeg (értem itt az autóritkasággal megjelenteket) már 10-kor látványosan kezdett elmenni. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg érdekességet nem is láttunk, arról nem is beszélve, hogy nem volt idő beszélni a tulajdonosokkal, pedig egy-két helyen legalább azt megkérdeztem volna, hogy hány lóerős az autó, vagy hogy mire vagy hol használják.
Úgy vettem észre, ennek a rendezvénynek két célja van. Az egyik, hogy akinek valami értékes/érdekes, mutogatni valója van, az itt fürödhet a népszerűségben, duzzaszthatja az egóját. A másik pedig, hogy sok tulajdonos a többi tuning/veterán autó tulajdonossal beszélget. Elmondják egymásnak, ki mit tuningolt a kocsin, honnan szerzett be vagy hol csináltatott ritka alkatrészeket, kinek milyen kapcsolata van. Hallottam egy veterán autóst egy másikkal beszélgetni az autó festéséről, a felverődések javításáról, máshol éppen telefonszámot cseréltek, de volt, hogy az egyik tulaj a kocsiból kiabált ki a másiknak, hogy akkor majd felveszi vele a kapcsolatot. Tehát lényegében egy nagy netwörkingelés és magamutogatás az egész. Az már csak a hab a tortán, hogy itt bármilyen kategóriából találhatsz ellenfeleket az esemény utáni "privát" gyorsulási versenyekre, amit az itteni rendőrök nem annyira díjaznak. De itt legalább tényleg szélesek az utak.
|
Chevrolet Camaro kis facelift-tel |
Őszintén szólva az autók nagytöbbségét fel sem ismertem. Ennek az egyik oka, hogy nem vagyok különösebben nagy autóbuzi, a másik, hogy olyan autók voltak itt, amiket nem lehet látni az utcán mert olyan ritkaságnak számítanak vagy a koruk vagy az áruk vagy mindkettő miatt. A régi, 50-es, 60-as, 70-es évekbeli amerikai autócsodákat meg Európában kb. csak a tévéből ismerjük. Ha ismerjük egyáltalán.
|
Ez egy Morgan Plus 8, ha igaz |
|
Ez meg a hátulja |
|
Jaguar E-type |
|
Ez is érdekes gép, de mi lehet vajon? Soha nem láttam még ilyet. |
|
Oldalról sem. |
|
Annak idején is kinek kellett volna itt kicsi autó? |
|
Egy pillantás a motortérbe. |
|
Ooops, ez is becsúszott. |
|
Ford Thunderbird, ha igaz az 50-es évekből. |
|
Ezek a kocsik vagy egyre szebbek,vagy már akkor is ilyen szépek voltak ?!? |
Magyarországon amúgy milyen autók voltak az 50-es években?
|
Corvette, talán a 60-as évek végéről vagy a 70-es elejéről |
|
Audi R8 |
|
Lamborghini-t még csak-csak látogat az ember itt-ott, de McLaren-t már nem annyira. Ime egy. |
|
Gabe úrnak volt kint vagy öt autója kb. egymillió dollár értékben. |
|
És itt az egyik kedvenc, a Lamborghini és a McLaren ellenpólusa, a hippi-van. |
|
Ebben minden benne van, amire a benne utazóknak szüksége volt.
Jelzem, Amerikában még ma is van, aki így él. Ez egy életstílus. |
|
Lotust gyakran látni Angliában, itt már kevésbé. |
|
Van itt zombi irtó autó is, lángszóróval a tetején, amiben éppen pislákol a láng. Ez egyébként egy Dodge Durango. |
|
Ha az ember egy bizonyos szint fölött csinál értelmetlen dolgokat, arra már felnéznek. |
|
Surf wagon |
|
Ez itt egy Cadillac kabrió. Az ára valahol 80-100 ezer dollár körül lehet 5-6 évesen. |
|
Corvette-ből volt egy utcára való, de hamar elmentek mind valahová.... |
|
Egy régebbi Corvette is követte a tömeget |
|
Bordó tuning Dodge, rokkant rendszámmal. |
|
Még egy Angol |
|
A feketék imádják a hatalmas felniket. Utcai kocsikon is látni, nem ritka jelenség.
A felni íve gyakran nagyobb, mint a kerékjáraté. |
Rengeteg érdekes, ritka és nagyon drága autót láttunk, de mivel nem volt elég időnk nézelődni és kérdezősködni, ezért úgy döntöttünk, kijövünk a következő alkalommal is. Mivel az egész önszerveződő alapon megy, jövő hónapban is lesz egy csomó új kocsi. A rendezvény nevéhez hűen pedig kelleni fog a kávé is, mert ezúttal korán kelünk :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése